ازدواج ازدواج .

ازدواج

در جلسه مشاوره ازدواج چه اتفاقي مي افتد؟

اول عشق مي آيد، بعد ازدواج مي آيد، بعد مشاوره ازدواج؟

زوج درماني ممكن است براي اكثر زوج ها مفيد باشد، زيرا تعداد بسيار كمي از مردان و زنان در معرض ابزارهايي قرار گرفته اند كه روابط طولاني مدت را تقويت مي كنند. «در حالي كه كار زوج‌ها مهم است و مي‌تواند براي هر زوجي مفيد باشد، كساني كه مشكل دارند عاقلانه هستند كه درمان را زودتر در نظر بگيرند، زيرا با گذشت زمان بدتر مي‌شود و بدون مداخله، احتمالاً پايان بدي خواهد داشت.»

در واقع، تحقيقات نشان مي‌دهد كه زوج‌درماني بر ۷۰ درصد افرادي كه تحت درمان هستند تأثير مثبت دارد. و براي بسياري از زوج‌ها، جستجوي كمك حرفه‌اي مي‌تواند تفاوت بين طولاني‌مدت يا تبديل شدن به يك آمار طلاق باشد. اما دقيقاً مشاوره ازدواج چيست و چگونه كار مي كند؟

مشاوره ازدواج نوعي مشاوره مشترك است كه در آن زن و شوهر معمولاً به دليل مسائل مربوط به رابطه به دنبال كمك هستند. اين روش با ساير انواع درمان متفاوت است زيرا در هر جلسه دو فرد متاهل شركت مي كنند. مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است

به گفته بلاك، مشاوره ازدواج توسط بسياري از درمانگران به عنوان سخت‌ترين روش درماني در نظر گرفته مي‌شود، به‌ويژه در مورد زوج‌هايي كه عصباني هستند، صدمه مي‌زنند و با درمان به‌عنوان وسيله‌اي براي اثبات اشتباه همسرشان رفتار مي‌كنند. او مي‌گويد: «آنها اين فرآيند را به عنوان يك دادگاه و درمانگر را قاضي مي‌دانند كه اميدوار است شريك زندگي‌شان را صاف كند.» و تأكيد مي‌كند كه اين هدف از ازدواج درماني نيست.

در اصل، مشاوره ازدواج براي كمك به زوجين براي درك و حل تعارضات براي بهبود روابطشان است. در نظر گرفته شده است كه به زوج ها ابزاري بدهد تا با شفقت بيشتر و ترس كمتر ارتباط برقرار كنند و در عين حال ياد بگيرند كه چگونه مشكل را حل كنند و به شيوه اي سالم با تعارض كنار بيايند.

براي مشاوره ازدواج نيازي نيست در رابطه خود دچار مشكل شويد. در واقع، اگر صبر نكنيد تا ازدواجتان از هم بپاشد، ممكن است نتيجه بهتري داشته باشيد.

در طول تعداد جلسات مشاوره ازدواج، زوجين با درمانگر خود براي شناسايي و رفع مشكلاتي كه نياز به تصديق و حل آنها دارند، همكاري مي كنند. به گفته برونشتاين، مهارت‌هايي كه زوج‌ها ممكن است در طول يك جلسه ياد بگيرند، شامل موارد زير است:

يادگيري روش هاي موثرتر براي برقراري ارتباط با يكديگر
ياد بگيريد كه چگونه با يكديگر آسيب پذير و راستگو باشيد
ياد بگيرند كه چگونه خشم و واكنش هاي خود را هنگامي كه احساس بار عاطفي مي كنند كنترل كنند
كشف چرايي انتخاب آنها براي ازدواج و هدف مشترك آنها در ازدواج
به ياد داشته باشيد كه چگونه از يكديگر سپاسگزار باشيم در مقابل قضاوت كردن و بخواهيم طرف مقابل تغيير كند
برونشتاين مي‌گويد: «هرگاه دو فرد مشتاق در يك مكان امن با يك متخصص بهداشت رواني داشته باشيد، قطعاً تغيير و رشد در رابطه وجود خواهد داشت. مشاوره ازدواج زماني بيشترين موفقيت را دارد كه زوجين آن را جدي بگيرند و از چيزهايي كه در جلسات خود ياد مي گيرند و كشف مي كنند آگاه باشند و در بين جلسات آن را با خود ببرند.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۱۶:۰۴ توسط:شكيبا موضوع: نظرات (0)